Använda dig av reklamprodukter

· Arbete, Driva företag, Ekonomi, Tips
Author

Om du vill nå ut till massor med kunder och potentiella kunder till en bra kostnad ska du vända dig till reklamprodukter.

Reklamprodukter fungerar både till kunder och leverantörer. Alla gillar att få något gratis men inte reklamen. Vi bombarderas med reklamfilmer på tv, reklam i radio och numera reklam på varenda sajt som vi besöker. Och alla potentiella kunder försöker aktivt att undvika reklamen med AdBlocker online eller genom att spela in det vi vill se på tv och se det senare på kvällen då vi kan spola förbi reklamen. Även om reklam fortfarande har genomslagskraft i någon mån blir den hela tiden mindre eftersom kunder inte är intresserad av dem.

Det positiva med reklamprodukter är att folk tackar gärna ja till denna form av reklam för att de får något i utbyte. Och det spelar inte så stor roll vad det är, alla tar gärna emot en penna eller en tröja om den är gratis. Eftersom den är gratis är kunden inte lika kinkig med färg eller utseende, gratis är fint! Men om du vill få bästa genomslagskraft ska du anpassa reklamprodukterna så att de passar dina kunder. Kontorskunder vill säkert ha pennor, de som idrottar eller vistas utomhus får mer nytt av en oformell t-shirt. Hos EasyTryck kan du hitta massor med olika material att trycka din företagslogga på. Ge bort usb-minnen, väskor, godis, vattenflaskor, jackor eller musmattor. Bästa är att skapa små goodiebags med ett urval så att alla kommer att få en reklamprodukt som de faktiskt använder.

Tänk dig att ge bort en penna till någon som du har betalat 10 kronor för. Din logga kommer att göra sig påmind varje gång pennan används. Sedan kanske pennan hamnar i andra händer och får ännu mer exponering. Låt säga att pennan överlever i ett år och har under denna tid blivit lånad och använts av ett dussintals personer (för att inte tala om andra som finns runt omkring när pennan används). Det är en kostnad på mindre än en krona per person över 1 år. Det är minsann billig och slagkraftig reklam!